تجارت سبز

کسب درآمد و کارآفرینی

تجارت سبز

کسب درآمد و کارآفرینی

آموزش شماره دو

  بنام خدا

 

 

آشنایی و ایجاد پست الکترونیکی  

 

ب

 

در این مقاله قصد دارم تادر مورد نامه الکترونیکی Email)) مطالبی را درج کنم ٬ چرا که برای ورود به  تجارت الکترونیک حداقل یک یا دو آدرس پست الکترونیکی لازم  است .

سایتهای فراوانی هستند که به شما یک فضای مشخص بر روی سایت خود

می دهند٬ که شما می توانید با ثبت نام در این سایتها صندوق پستی خودتان را دریافت کنید که نام آن به انتخاب خودتان می باشد .

نمونه یک آدرس پستی :                Ali_2004@YAHOO.COM   

بزرگ یا کوچک بودن حروف در آدرسهای پستی هیچ فرقی نمی کند.

همانطور که در بالا اشاره شد  بسیاری از سایتها به شما صندوق پستی می دهند که اکثرا این فضاها را رایگان می دهند و البته برخی از آنهادر قبال یکسری از خدمات ویژه از شما مبلغی رامطالبه میکنند. که در پایین اسامی تعدادی از آنها آورده شده است:

HOTPOP_GMAIL- YAHOO- HOTMAIL -NOAVAR- WALLA-30GIG- GAWAB-LYCOS- AOL-...

شما می توانید با وارد شدن در وب سایت هر کدام  و در قسمت درخواست ایمیل آنها در ازای پر کردن یک فرم شامل مشخصات خود یک ایمیل رایگان دریافت کنید.(بجز Gmail که ثبت نام درآن به اینصورت است که شما بایستی از طرف شخصی دیگر که قبلا ثبت نام کرده است یک دعوت نامه دریافت کنید).

مشخصات یک سرویس ایمیل خوب:

۱- داشتن فضای کافی

۲- امکان ویروس یابی

۳- امکان  اسپم زدایی

۴-سرویس POP و SMTP رایگان

۵- امنیت

۱- داشتن فضای کافی :

خوشبختانه امروز رقابت فشرده شرکتهای بزرگ باعث شده تا فضای صندوقهای آنان بسیار زیادتر از قبل شود (در حد گیگا بایت ) که این مسئله خیال کاربران را از بابت پر نشدن صندوق پستیشان راحت کرده.

۲-امکان ویروس یابی: 

برخی از این سایتها امکان ویروس یابی به کاربر می دهند تا قبل از باز کردن نامه از عدم وجود ویروس در آن اطمینان پیدا کند

۳-امکان اسپم زدایی:

با کمک این ابزار(Block Address) که سایت در اختیار شما قرار می دهد می توانید جلوی فرستادن نامه های مزاحم را از طریق مسدود کردن آدرس آنها را بگیرید. و همچنین برخی از این سایتها یک پوشه جداگانه (مثل Bulk در yahoo ) برای بایگانی و حذف این نامه در نظر میگیرند. به این نوع از نامه هایی که بر خلاف میل کاربر برای او ارسال می شوند هرزنامه (Spam) می گویند. 

۴-سرویسPOP:

این کلمه مخفف(Post Office Protocol )است این سرویس به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به مراجعه به سایتی که در آن ایمیل دارید از طریق نرم افزارهای مخصوص مدیریت ایمیل مثل آوت لوک اکسپرس(OutlookExpress) ویندوز نامه های رسیده خود را بخوانید و با استفاده از سرویسSMTP آن نامه ای را  ارسال کنید.

۵-امنیت:

نکته دیگر همان امنیت سایت است واینکه سایت مورد نظر چه تمهیداتی را برای مقابله با هک سایت ومحافظت از اطلاعات کاربران در نظر گرفته است

افتتاح ایمیل:

برای ورود به این نوع از تجارت شما حد اقل به یک یا دو ایمیل مجزا نیاز داریم.اول یک ایمیل اختصاصی برای حساب بانکی اینترنتی (در مقاله شماره سه روش افتتاح حساب در این بانکها را توضیح داده ام) و یک ایمیل پشتیبانی کننده از pop برای دیگر کارها که درآموزش شماره پنج به بعد آنها را توضیح داده ام. احتیاج داریدGAEWAB٬ سرویس بسیار عالی است و  دارای فضای ۲ گیگا بایتی است و سرویس(SMTP & POP) آن رایگان است . وارسال نامه از آن هم بدون خطا صورت می گیرد.

اگر از دوستداران یاهو با آدرس WWW.YAHOO.COM  هستید سرویس POP این آدرس مدتی است که غیر فعال است٬ البته از نرم افزار کمکی YPOPS می توان استفاده کرد اما این روش به دلیل کندی سرعت توصیه نمی شود و در عوض می توانید از آدرس:

 http://mail.yahoo.co.uk  

استفاده کنید٬ که این آدرس هم متعلق به شرکت یاهو است که سرویس POP آن در حال حاضر فعال است فقط در حین ثبت نام دقت کنید که یک کشور مثلا افغانستان را انتخاب کنید که هر عددی برای ZIP CODE آن تایپ کنید سایت از شما ایراد نگیرد.

سرویس نوآور هم امکان (POP) رایگان دارد اما ارسال نامه آن کمتر پیش می آید که با خطا مواجه نشود از نظر امنیتی هم چندان حرفی برای گفتن ندارد در ضمن فضای کم ۱۰مگا بایتی آن و آپگریدهای مکرر ماهیانه که منجر به غیر فعال بودن موقت سایت می شود را به موارد دیگر اضافه کنید. البته یک ویژگی خوب این سایت که بنده تجربه کردم این است که هیچ وقت اکانت شما به علت عدم استفاده مسدود نمی شود.

در مورد نحوه عضویت تقریبا تمامی آنها یکسان هستند. پس رفتن به سایت مربوطه وارد قسمت ثبت نام و دریافت ایمیل شوید و فرم مربوطه را پر کنید(کادرهای ضروری که با رنگ قرمز علامت زده شده اند) ودر انتها آدرس پستی خود را دریافت کنید. 


پانوشت:                                                                                                             

نامه الکترونیکی:                Email Electronic Mail

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد